Опубліковано: 28 вересня 2016
Категорія: Новини видавництва
Абрамович С.
Вибрані праці / Семен Абрамович. – К. : Видавничий дім Дмитра Бураго, 2016. – 560 с.
ISBN 978-966-489-343-2
Мова видання: українська, російська
Книга відомого українського вченого С. Д. Абрамовича складається зі створених протягом багатьох років наукових статей, присвячених важливим теоретичним та історико-культурним аспектам вітчизняної та світової літератури, маловідомим або не вирішеним остаточно й досі актуальним науковим проблемам теології та релігієзнавства й культурології. Попри очевидну різноаспектність та різноракурсність авторського підходу, книга будується на певній послідовно дотриманій точці зору, оскільки в ній величезний за обсягом матеріал розглянуто в силовому полі зміни й боротьби духовно-аксіологічних первнів від епохи формування сакральних текстів на кшталт Біблії до доби Постмодерну.
Деякі статті підлягли певній корекції, переважно – скороченню й технічному редагуванню. У дослідженнях минулих років знято нав'язані «літературним етикетом» радянської епохи ідеологічні кліше, які зазвичай являли собою чужерідну текстові інкрустацію.
Рекомендовано науковцям-гуманітаріям, у першу чергу – дослідникам літератури, культури та релігії, аспірантам, студентам-филологам.
CURRICULUM VITÆ
Владимир Звиняцковский. Предуведомление для не читавших «Рая»
О. В. Кеба. Професор С. Д. Абрамович: учений, митець, людина
Мария Чикарькова. С. Д. Абрамович: многогранность человеческих дарований
ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО
Зміст і складові поняття «література» як актуальна науково-методологічна проблема
Трансформация библеизмов в русской поэзии, или отличие религиозного транса от вдохновения
Принципи вивчення духовної спадщини Стародавнього Сходу в вищій та середній школі
Изучение библейской эстетики как научная проблема
Поняття про старозавітне красномовство
Поетичні первні біблійного тексту
Драматичний первінь у біблійному тексті
Мистецтво нарації у біблійній прозі
Иніціативи свв. Кирила та Мефодія у контексті сакральних мов церкви
Мелетій Смотрицький та проблеми філологічної культури бароко
Традиції псалмодії та апокаліптики в <українській> ліричній поезії Нового часу
«Материя сна / мечты» в «Буре» Шекспира и ее интерпретация в русских переводах
К вопросу о рецепции Библии в англоязычной классике ХІХ века (Диккенс, Мелвилл)
Имманентная конфликтность христианской концепции человека в романе Г. Гессе «Нарцисс и Гольмунд»
Актуальные вопросы изучения русской литературы
Христианский алгоритм русской литературы в свете учения Юнга об архетипе (заметки о русской классике)
Чаадаев: пространство духовной свободы
О литературной личности Пушкина
Нарратологический ракурс психологизма лермонтовского «Демона» в контексте мироощущения Модерна
Рисунок Гоголя как когнитивное выражение сексуальной самоидентификации
«Ай! Кто это?» – «Это я, твоя жена!» (о подтексте повести «Иван Федорович Шпонька и его тетушка»...)
Homo in amore в художественном мире Гоголя
Мотив наркотического транса у Гоголя в контексте эволюции романтического культа фантазии
Градація від «чужинця» до сатани у «Зниклій грамоті» Гоголя
Категория ужасного в эстетике Гоголя
Сыноубийство в «Тарасе Бульбе»: инициация или жертвоприношение?
Символика в «Войне и мире» Л. Н. Толстого
Второстепенные персонажи в «Войне и мире» Л. Н. Толстого (образ старика Болконского)
Поздний Лев Толстой как предтеча русского футуризма
Отчего «протух» старец Зосима?
Обретение Вечности как метасюжет зрелого Чехова
Чехов и мистериальность
Постмодернизм и наследие Чехова (о проблемах методологии исследования)
Художественная концепция времени в трилогии Д. С. Мережковского «Христос и антихрист»
Идейно-эстетическая функция символа у раннего Брюсова
Вопросы историзма в романе В. Я. Брюсова «Огненный ангел»
Женские образы в исторических романах В. Я. Брюсова
Сакральное у Блока (путь Блока ко «Христу «Двенадцати»)
Концепция славянства в стихотворении А. Блока «Скифы» и поэме Я. Ивашкевича «Азиаты»
Титаничность вулкана у Розанова и Маринетти
О структуре художественного образа у Хлебникова (Рефлексии над стихотворением «Крылышкуя золотописьмом тончайших жил…»)
Жанровая специфика «Мастера и Маргариты» М. Булгакова
Сповідальний час лірика в диспуті з епічним рухом історії: творчість Віталія Колодія
Стихотворение И. Жданова «Портрет отца» как художественная структура
Сергей Борисович Бураго: масштаб исследовательской личности
«Озаренные слоги» (рец. на кн.: Дмитрий Бураго. Спичечный поезд)
Художественный мир Марии Тилло
ТЕОЛОГІЯ ТА РЕЛІГІЄЗНАВСТВО
Об’єктивність чи індиферентність? (до питання про методологію вивчення релігій)
Сотеріологічна концепція «Проповідника» («Книги Екклезіястової»)
«Горé имéим сердца» (христианский идеал в его виртуальном и реальном бытии)
Політична концепція християнства в контексті руйнації та спроб реставрації античної культури
Людське кохання і проблема свободи в християнській свідомості
Катастрофа и теодицея
Sumienie i duchowa wolnośc pod panowaniem «religii świeckej»
Чи ж може бути християнська етика самоцінним об’єктом вивчення?
КУЛЬТУРОЛОГІЯ
Про поняття «структура культури» у викладанні культурології
SACRUM в культуре как научная проблема
Александрійська культура
Арабо-мусульманська культурна зона
Художній образ в Олекси Новаківського як еманація проповіді Митрополита Андрея Шептицького (до проблеми духовних джерел українського сецесіону)
Прагнення до маніпулювання як вираз кризи мовленнєвої культури